Monday, February 14, 2011

Cara Perbaiki Masalah Double Post di Blog saya .

Pernah tak blog you all , jadi double post .. example ! post yang atas sekali , ada double , macam atas ada ,bawah pun ada .. ada double .. Peningkan nak cari penyelesaian , mane yang power selesaikan tu .. you all memang terbaik lah , mana yang tak tahu , saya tunjukkan ..

1) Korang log in blog korang > design > edit HTML 


2) Dah click kan ?Seterusnya lihat dekat edit template , ada banyak sangat code kan ?Sekarang saya nak korang cari dua code ni kemudian deletekan salah satu sahaja (nak mudah Ctrl+F)

<b:widget id='Blog1' locked='true' title='Blog Posts' type='Blog'/>
atau 
<b:widget id='Blog2' locked='true' title='Blog Posts' type='Blog'/>

saya jumpa code ini dekat bawah sekali , tak ada lah bawah sangat kan .


3) Dah jumpa , korang delete salah satu sahaja tau , jangan dua dua sekali .. Kemudian click save template dan ada keluar macam dekat gambar bawah ini , then korang click dekat Delete widgets . 




Dah settle ! selamat mencuba =)


NerdyNaddy

2 comments:

Owner najmijimi.blogspot.com said...

tqvm memang membantu aku yang sangat buntu nie hurh!!!

Naddyra said...

your welcome =)